maandag 18 mei 2009

De voorbereidingen zijn in volle gang en ik heb mij inmiddels net als mijn prof-collega’s in verbinding gesteld met een vage Spaanse dorpsarts met een eigen apotheekje. Vooraf wilde ik informeren bij Tom Boonen, maar ik heb alle ontwenningsklinieken in België afgebeld en kreeg hem niet te pakken. Ik heb via Spanje wat receptjes gehad die ik na sluitingstijd op kan halen. Allemaal onschuldiger dan het gemiddelde hoestdrankje is mij verzekerd. Ik moest het een beetje zo zien dat het bruin brood bij de ene bakker beter voor je was dan dat bij de andere bakker.

Ik ben het gelijk gaan gebruiken en ik moet zeggen het heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen. Een groot voordeel is dat wanneer ik ’s nachts naar het toilet moet ik het licht niet meer aan hoef te doen. Het lijkt wel of de pot licht geeft. Een nadeel is wel dat op de bijsluiter wordt gewaarschuwd om voor het plassen een papiertje neer te leggen. Zo niet kan het glazuur van de pot beschadigen.

Ook wordt gewaarschuwd om bij prostaatproblemen de middelen niet te gebruiken. Bij druppelen kunnen gaten ontstaan in de kleding en doffe plekken op je schoenen. Ook kan je gulp gaan roesten. Allemaal zaken om rekening mee te houden.

Ook het thuisfront merkt dat de medicijndoos zijn vruchten afwerpt. Zo werd opgemerkt dat ik mijn zonnebril nog op had in huis. Bleken mijn neusgaten te zijn die wat verder openstaan om al het benodigde zuurstof toe te laten. Immers je kunt wel spul toedienen om de zuurstof te binden, maar het moet toch allemaal door je neus.

Een ander nadeeltje is dat als je niet fiets er wat energie overblijft. Ik zit dan ook als Jochem Meijers op een stoel te stuiten. Zodanig dat ik al een aantal maal de vraag gehad heb of ik aambeien had. De bewegingen worden ook wat onbeheerst. Een rukje om de hond te corrigeren als hij trekt zorgt er voor dat de riem twee slagen om je nek zit gedraaid. Een vriendschappelijk schouderklopje vloert de ontvanger in één keer languit. Als ik knipoog komt mijn teen omhoog.

Zo zie je maar voor een kleine bijdragen (zeg maar voor het gemak, het vakantie geld dat hier dit jaar is binnengekomen) wordt er toch voor gezorgd dat je een knap figuur slaat. Het laatste nadeel is dat je bij de hele familie koelboxen en koelelementen moet lenen om het spul de grens over te krijgen. Nu maar hopen dat daar geen moeilijke vragen over gesteld worden.

Ad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten