vrijdag 10 april 2009

Deze zondag kon ik me even niet bij de collega Alpe d’Huzessers voegen in verband met verplichtingen op zondagmiddag. Hoewel het weerbericht een mooie zondag voorspelde zat het er niet in. Er zat niets anders op dan de posbank de posbank te laten. Niet zo zeer het fietsen maar de reistijd was de bottleneck. Jammer maar ik was niet de enige heb ik begrepen.

Daar kwam bij dat ik nu de gelegenheid had om aan mijn sociale contacten te werken. Nu ik op zondag thuis was en op zaterdag niet verrot geregend was, was het de gelegenheid om met de vaste fietsmaten op stap te gaan. Want zo gezellig als jullie het vinden als ik kom, zo spijtig vinden zij het als ze mij node moeten missen. Gelukkig waaide het amper, want al voor de eerste kop thee werd aangegeven dat ik wel op kop kon rijden Ik had immers het meest getraind. Het feit dat ik opmerkte dat ik alleen het klimmen geoefend had maakte het alleen maar erger.

Nadat we bij gepraat waren, zijn we vertrokken naar het voor mij vertrouwde landschap met het reliëf van een pannenkoek. Dat was toch wel weer even heel wat anders, draaiend kop over kop rijden. Even missturen in de bocht en je zat met een gapend gat voor je. Vergeten te trappen in de bocht en je dacht shit daar gaan ze.

De eerste toeristen en mooi weer fietsers, van wie de verschijning parallel loopt met die van de eerste zonnestralen keken vol ontzag naar het treintje dat voorbij kwam denderen. Ieder deed zijn werk en de aflossingen waren perfect. Een geoliede machine over de vlakten van Goeree. Dit had niets met klimmen te maken, en de bolletjes trui zou zijn uitgereikt aan iemand die over een krant gereden was.

Dat neemt niet weg dat ik 65 kilometer heb zitten genieten en zeer voldaan naar het gemiddelde heb gekeken. Aangekomen waren de benen stram van de korte felle aanzetten en bij iets weerstand voelde je ze vollopen. Tevreden omdat de gaten die waren gevallen, niet voor mijn neus waren gevallen. En dat je meer de gaten voor een ander hebt dicht gereden. Hoewel ik liever ook de posbank op gereden was, was het zeker geen verloren zondag. Ik heb nu ondervonden dat trainen wel degelijk zijn vruchten afwerpt. Ondanks dat het niet omhoog ging, ging het me zeer gemakkelijk af.

Ad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten