maandag 5 januari 2009

Hallo allemaal.


Ad Pelders en ik (Hans de Kler) hebben de eer om jullie deelgenoot te maken van onze bevindingen in de aanloop op 4 juni aanstaande. Vandaag zal ik de aftrap doen.

Inmiddels was ik eind november twee keer in de week aan met het fietsen geslagen op mijn mountainbike. Eén keer door de weeks (circa 5 kwartier) en één keer in het weekend met een aantal buurmannen (1,5 a 2 uur). Door het slechte en soms zeer koude weer hier in het hoge Noorden van Nederland en natuurlijk de feestdagen is aan dat goede voornemen al weer snel een eind gekomen. Bij mijn voorlaatste tocht op de mountainbike met de buurmannen was het enorm blubberig en was ik niet vooruit te branden. Ik zakte door mijn redelijk hoge gewicht (100 kg) te diep in de modder weg. Hierop heb ik besloten dat er eerst vele kilo's (streven is 15 kilo) af moeten wil ik enigzins goed een berg op kunnen komen. Dat betekent dus niet meer snoepen (een grote hobby van me) en niet met een te hoge hartslag fietsen (lage hartslag levert vetverbranding op, met een te hoge hartslag verbrand je alleen suikers) .
Daarnaast heb ik afgelopen weekend een Tacx van een buurman geleend zodat ik in de garage op elk moment van de dag op mijn eigen fiets kan fietsen. Een Tacx (merknaam) is een soort standaard waar je het achterwiel van een racefiets in kan zetten, het achterwiel een roller aandrijft en je zo kan fietsen zonder de weg op te moeten. De weerstand van de roller kan zwaarder of lichter ingesteld worden.

Vanavond voor de eerste keer op de Tacx gefietst. 1 Uur en daarbij had ik een gemiddelde hartslag van 147 en heb ik 884 Kcal verbrand. Mijn gemiddelde cadans (omwentelingen) was 94 voor wie het maar weten wil. Toch handig zo'n speciale teller op je fiets die van alles en nog wat registreert.
Ik heb een foto bijgevoegd waarin jullie me bezig kunnen zien in de garage.
Nu is het een kwestie van volhouden (het weer kan geen spelbreker meer zijn) en zorgen dat die kilo's eraf gaan. Dan ben ik ervan overtuigd dat het fietsen verder "vanzelf" gaat.
Tot zover voor vandaag 5 januari 2009.

7 opmerkingen:

  1. Erg goed begonnen dit jaar Hans!! Ga zo door. Als iedereen jouw voorbeeld volgt wordt het op 04 juni 2009 een nog groter succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hans, geweldig deze blog. ik zal hem goed volgen, zodat ik weet welke ontberingen jij allemaal hebt moeten doorstaan om straks 4, 5, of 6 keer??? die berg op te fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hans, Ziet er strak uit. Het buikje is al niet zichtbaar meer. 6 keer is voor jou appeltje eitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker bezig hans, hoe lang moest je de buik inhouden??. Je bent in ieder geval bedankt dat je de lat zo hoog legt, geeft ook verplichting aan anderen. bedankt. hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker bezig hans, hoe lang moest je de buik inhouden??. Je bent in ieder geval bedankt dat je de lat zo hoog legt, geeft ook verplichting aan anderen. bedankt. hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hans, ik ben trots op je. Die 100 kilo moet wel zijn incluis drinken, eten en de fiets want je ziet het er absoluut niet aan af.Je schept hoge verwachtingen en geeft daarmee je collega's een mooie uitdaging!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ad, nu jouw sportschoolervaring op een debacle is uitgelopen, wil ik je uitnodigen voor een cycling-marathon op zondag 26 april bij de instelling waar ik sport, Laco Vitaal in Oirschot.

    Je kunt je tweedehands fiets thuis laten en voor minder dan € 450,-- mag je ook komen!
    Dan kun je alvast virtueel de Alpe d’Huez op rijden, dan weet je al hoe het er uit ziet.

    Het is maar de vraag of we er op 4 juni wel iets van zien als we ons het snot voor de ogen fietsen!

    Harrie

    BeantwoordenVerwijderen