dinsdag 20 januari 2009

Tijdens een van de rondjes op zaterdagmiddag moest ik denken aan het liedje van de Nits: “The Dutch Mountains”. Veel vlakker als de omgeving van Brielle is er niet in Nederland, dus klimmen is lastig hier in de omgeving. Gelukkig waait het altijd bij ons en tegenwind is ook een vorm van fietsen met weerstand. Maar toch je wil ook wat omhoog.

Ik ben dan aangewezen op het duin bij de slufter, een klim van dertig meter of de brug over de Brielse Maas ongeveer vijfentwintig meter vollebak omhoog. Dus heb ik besloten om de Brielse brug als oefen parcours te nemen. De route is: Erop, eraf, eronderdoor, erop, eraf en tot slot weer er onderdoor.

Dat klinkt net zo interessant als het is. Maar goed het is allemaal voor de goede zaak. Toen ik voor de zevende keer de brug op fietste schoot me het liedje te binnen en nu iedere keer als ik de brug op fiets zing ik in gedachte”in the Dutch mountains”. Daardoor wordt het net wat minder saai. Dank jullie wel heren Nits.

Ad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten