donderdag 8 januari 2009

Hallo allemaal. Ben ik (Hans) weer.
Gisterenavond maar weer een uurtje op de Tacx gezeten. Dit keer heb ik een intervaltraining gedaan. Eerst 5 min infietsen en daarna 2 min op de zwaarste weerstand zo hard mogelijk fietsen (hartslag liep daarbij op tot boven de 170) om vervolgens in ongeveer 3 minuten op een lichte weerstand de hartslag weer onder de 140 te krijgen. Dit een uur lang wat resulteerde in benen waaraan ik kon voelen dat ik wat gedaan had. Mijn gemiddelde hartslag bedroeg 153, een gemiddele cadans van 93 en in totaal 953 Kcal verbruikt. Bijna 10% meer Kcal verbruikt dan toen ik maandag gewoon een constante weerstand en cadans heb aangehouden. De gemiddelde hartslag lag dan ook hoger.
Ik heb in een tijdschrift nog wat meer oefeningen voor op de Tacx gelezen die ik ga uitproberen. Het afwisselend fietsen op een Tacx is veel minder saai heb ik inmiddels ontdekt.

Tot de volgende keer maar weer.

1 opmerking:

  1. Goed bezig Hans, lijkt me. Of het allemaal de goede getalletjes zijn, dat weet ik niet en nu volhouden hè !

    Groetjes,
    Harrie.

    BeantwoordenVerwijderen